fredag 28 oktober 2011

Kladdkaka Med Apelsinkrokant

Idag bestämde jag mig för att baka en kladdkaka med apelsinkrokanrt men kan inte säga hur den blev än, för den står just nu i ugnen!

Det var iallafall ett lätt recept:
100g smör
100g Marabou mjölkchoklad apelsinkrokant
2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
2-3 msk kakao
1 tsk bakpulver

Sen var det bara att smälta smöret tillsammans med chokladen så det blev lite ihopblandat.
Samtidigt rörde jag ägg och socker och tillsatte sen resten av ingredienserna och hällde ner smöret/chokladen.
Och nu ska den stå i ugnen i 12-15 minuter i 200 grader eller så länge man nu själv vill ha den.

Väntar med spänning på resultatet!^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar